Jest to drugi najważniejszy plik po README w projekcie. Dotyczy on osób, które chcą w sposób aktywny wpłynąć na rozwój naszego forum.
Jeśli znalazłeś błąd w projekcie (i nie wiesz jak go naprawić), masz pytanie odnośnie działania danej funkcjonalności lub chcesz powiedzieć nam, czego brakuje na forum - stwórz Issue
. Jest to trwały sposób na przekazanie nam Twojego pomysłu lub problemu.
- Sprawdź czy już ktoś wystawił podobne
issue
do Twojego. Nie ma sensu duplikować tych samych informacji (zgodnie z zasadą DRY), ponieważ wprowadza to niepotrzebny zamęt. Jeśli już istnieje zamknięteissue
, a Ty dalej nie masz rozwiązania tego problemu - nic nie szkodzi. Zawsze możesz je ponownie otworzyć. - Bądź dokładny w opisywaniu problemu lub nowej funkcjonalności. Jakiego zachowania się spodziewałeś, jakie otrzymałeś? A może wiesz jak rozwiązać ten problem? W takim razie napisz nam w jaki sposób można to zrobić.
- Podeślij nam linki do
demo
- jeśli naprawiłeś buga w naszym forum, jeśli stworzyłeś jakąś funkcjonalność - podeślij właśnie w tym issue demo działania lub zrzuty ekranu. - Podaj informacje o swoim systemie i środowisku, takie jak nazwa i wersja przeglądarki, system operacyjny - cokolwiek, co pozwoli nam się skupić na danym problemie.
- Dołącz treść błędu jeśli taką otrzymujesz.
- Forkuj lub sklonuj projekt na swój lokalny komputer. Instalację forum przeprowadź zgodnie z plikiem README.md
- Utwórz
branch
, czyli gałąź. Zasady branchowania i workflow poniżej. - Opisz dokładnie zmiany wprowadzone przez Ciebie. Niech każdy, kto spojrzy na dany PR będzie świadomy o jego przydatności i funkcjonowaniu.
- Najlepiej pokaż nam testy gdy piszesz testy, utwórz ze swojego brancha, już utworzonego kolejny branch z dopiskiem
-tests
na końcu. Na nim możesz trzymać swoje testy, a my możemy przejrzeć ich działanie. - Dołącz zrzuty ekranu obrazujące to, co stworzyłeś lub naprawiłeś (przed/po)
Proszę się pilnie zapoznać: Git-Flow Workflow
Proszę się zapoznać: How to write a Git Commit Message
W skrócie:
- Oddziel temat od ciała wiadomości za pomocą entera
- Ogranicz tytuł commita do 50 znaków
- Linię z tytułem zaczynamy Wielką literą
- Tytuł, tak jak w podstawówce uczono, nie posiada na końcu kropki
- Tytuł powinien być zapisany z wykorzystaniem bezokoliczników (używamy form: REFACTOR, UPDATE, REMOVE, RELEASE, MERGE, FIX)
- Użyj ciała commita, aby wyjaśnić WWH - What Why How
Te wskazówki przydadzą się również osobom zatwierdzającym zmiany.
- "Assigned" - oznacza, że Twoje isse/PR zostało zatwierdzone, a Ty wiesz, że jest sens pracować nad tym dalej.
- "Bug" - dostaje issue, które dotyczy jakiegoś błędu w kodzie
- "Duplicate" - należy dodać, oraz zamknąć issue linkując do poprzedniego.
- "Feature" - Jest to jakiś nowy ficzer.
- "Need Review" - Skończyłeś zmiany, czekaj na CodeReview.
- "Question" - Jeżeli Twoje issue to pytanie
- "Ready to Merge" - Gotowy, otestowany, do zmergowania.
- "Testing" - Aktualnie trwa testowanie zmian.
- "Work in progress" - aktualnie pracujesz nad czymś.
Przykładowa kolejność dla Pull Requestów.
- Assigned (do issue zazwyczaj) / Duplicate / Question
- Feature / Bug
- Work in progress
- Testing
-
- Need Review | - Work in progress
- Ready to merge
Dodatkowo, nie zapomniaj, o tym aby podlinkować issue do swojego PR np. Ta zmiana pochodzi z #19